Dag 23 t/m 25 - Reisverslag uit Marta, Italië van Ad Tuijtelaars - WaarBenJij.nu Dag 23 t/m 25 - Reisverslag uit Marta, Italië van Ad Tuijtelaars - WaarBenJij.nu

Dag 23 t/m 25

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Ad

18 Juni 2014 | Italië, Marta

Dag 23: Quercegrosso- Montalcino : 64 km
Bewolkt. Met lange mouwen op pad. Eerst brood en taartje halen bij de bakker. Passeer Sienna, langs drukke autowegen, dus oppassen. Mooie vergezichten, ook al schijnt de zon niet. Brem staat mooi in bloei. Veel klimmen. Bij afslag Pania ontmoet ik een Canadees. Is de brug al klaar. Ja, 3 dagen geleden geopend. Hij bewondert mijn fiets en ik de zijne. Opvallend: we hebben dezelfde onderdelen erop zitten tot de toeclips aan toe. Hij is dan ook een kenner. Hij rijdt op een stalen Kona. Onderweg nog even met een groep veteranen wielrenners meegereden. Bij een beklimming moest ik echter lossen. Donkere wolken trekken zich weer samen. Ik hoop voor de regen in Montalcino te zijn. Helaas. Het onweer barst in volle hevigheid los en voordat ik mijn regenpak aanheb, ben ik al kleddernat. Het eerste het beste hotel binnen. Erg duur. Het onweert de hele avond. Dan maar niet het stadje in, eten en naar bedje.
Dag 24: Montalcino- Castell' Azzara: 60 km
Heerlijk uitgebreid ontbijt met kaas, snijwaar, brood, croissants, taart, jus. Kortom perfekt. Stadje nog nevelig. Bewolkt. Langs graanvelden, wijngaarden, olijfbomen en brem. Rozenstruiken bij de wijngaarden geven aan welke kleur de wijn wordt en of er luizen in zitten. Bij een uitzichtpunt informeren Zwitsers naar mijn reis. Heel geïnteresseerd. Zij zijn met de camper voor een rondje Toscane. De omgeving wordt bosrijker, zodat je niet meer zo ver kunt kijken. Het wordt weer donker. Regenpak weer aan. Naderhand klaart het weer op. Nederlandse vrouw ontmoet, wier zoon haar nog een tripje Toscane aanbiedt, waaraan ze goede herinneringen heeft.
Als ik in de buurt van mijn logeeradres kom, begint het weer te regenen. Dat gaat de hele avond door. Gelukkig is er een restaurant tegenover, zodat ik niet ver hoef te lopen voor eten. Mooie dag, ondanks de regen.
Dag 25: CastellÁzzara- Marta: 76 km
Terwijl ik dit verslag schrijf, onweert het hier verschrikkelijk.
Vanmorgen in alle rust vertrokken. Vandaag neem ik de zwaardere route om wat mooie leuke authentieke dorpjes te zien. Dat wil ook zeggen, wat meer klimwerk. Het gaat mij goed af. Ik kom langs historische plaatsjes als Sorano en Pitigliano, bekend om zijn bloeiende Joodse gemeenschap tot WO2., waar de tijd is stil blijven staan. Veel toeristen, die aan mij vragen waar ik vandaan kom en wat mijn bestemming is, geloven niet dat ik in Nederland vertrokken ben.
Vandaag dus weer veel klimmen. Op weg naar het Lago di Bolsena. De strandjes bestaan uit zwart vulkanisch zand. Het lijkt erop of hier het toerisme zijn beste tijd gehad heeft. Veel te koop en alles een beetje verwaarloosd. Als ik in de buurt van Marta kom, trekt de lucht weer dicht. Het volgende onweer kondigt zich aan. Gelukkig kan ik telefonisch snel een B&Breakfast boeken, voordat het onweer losbarst.
Gauw even pizza halen en onder het weerlicht en gedonder dit verslag schrijven.

  • 18 Juni 2014 - 20:08

    Jan:

    Nog even jongen en je bent er!!! Regen is ook zegen van boven.
    Knap man,
    Groet Jan

  • 18 Juni 2014 - 21:08

    Johan:

    Knap werk! Jij bent er bijna, weliswaar goed nat maar toch tevreden. Succes verder en tot later weer. Volhouden.

  • 18 Juni 2014 - 21:20

    Yvonne:

    Wat goed joh! Jammer van het slechte weer de laatste paar dagen, maar het eindpunt komt al in zicht. Knappe prestatie Ad!
    Groetjes
    Yvonne

  • 18 Juni 2014 - 21:41

    Wendy Graauwmans-Tuijtelaars:

    Hallo ome Ad,
    Wat een fantastische reis! Echt ontzettend knap! Je bent weer heel wat ervaringen rijker!
    Geniet nog van je reis, veel plezier en succes, en we volgen je reis via je dagboek.
    Heel veel groetjes van de hele familie!

  • 18 Juni 2014 - 23:03

    Dorien:

    Hoi Ad,

    Jammer dat je slecht weer hebt. Dat maakt het exra zwaar, maar wat doe je het goed zeg!
    Het einddoel komt al in zicht. Hou vol en geniet ervan.

    Groetjes Nico en Dorien.

  • 19 Juni 2014 - 11:28

    Giem En Ineke:

    Hoi Ad,
    We genieten van je reisverslagen! Je treft het niet met het weer maar wat sta je er positief in man. En wat een bijzondere ontmoetingen heb je. Dat is toch weer heel anders als je alleen gaat.
    Onze vriend Paul met Hans zijn nu op zo'n 120 km van Santiago. Daar is het 30 graden en ze hebben het zwaar maar gaan het wel halen.
    Morgenmiddag komen Ad en Rolien hier koffiedrinken dus de verhalen vliegen ons om de uren van alle kanten.
    Nog veel succes en hopelijk beter weer. Geniet van het mooie Italiaanse landschap en nog veel mooie ontmoetingen gewenst.
    Hartelijke groet,
    Giem en Ineke

  • 19 Juni 2014 - 13:41

    Hanny:

    Hoi Ad.

    Je doet het geweldig man. Nog een paar etappes en Rome is in zicht! We bewonderen je doorzettingsvermogen en je positiviteit ondanks alle barre weersomstandigheden.
    Groetjes Nico en Hanny

  • 20 Juni 2014 - 00:00

    Jack De Rooij:

    Hoi Ad,

    Ik bewonder je doorzettingsvermogen: wat moet jij veel afzien met dat gedonder daar van boven en toch maar doorgaan en doorgaan. Op naar Rome!

    Succes!
    Jack

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Marta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2014

Epiloog

22 Juni 2014

Dag 26, 27 en 28

18 Juni 2014

Dag 23 t/m 25

15 Juni 2014

dag 19 t/m 22

11 Juni 2014

Dag 16 t/m dag 18
Ad

Nu ik veel vrije tijd heb, ga ik die reizen maken, die ik mijn hele leven al wilde maken.

Actief sinds 26 Mei 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 7883

Voorgaande reizen:

26 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: